IMPASSES AND CHALLENGES OF EDUCATION POLICIES IN THE INITIAL AND CONTINUING EDUCATION OF HISTORY TEACHERS
DOI:
https://doi.org/10.18764/2178-2865.v26nEp495-513Keywords:
Initial and continuing training of Teachers, history teaching, supervised Internship, profHistory, pedagogical SubversionAbstract
The article deals with the formation of history teachers in their initial and continued modalities. The harsh attacks on this formation, has put in check the autonomy of the public university and the guarantee of quality in Brazilian higher education. It is urgent to guarantee formation as a moment of subversion of alienated work and promotion of democratic, autonomous and secular thinking. We highlight the relevance of the supervised internship, as well as the challenges and possibilities faced for the realization of this in a remote way, as a strategy of "survival" experienced in the pandemic period. To these, the reflections on continuing education are in line, here by the bias of the Professional Master in History Teaching (ProfHistória), whose target audience, are precisely the teachers of the discipline History, who work in basic education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
UNIVERSIDADE FEDERAL DO MARANHÃO
PROGRAMA DE PÓS-GRADUAÇÃO EM POLÍTICAS PÚBLICAS
REVISTA DE POLÍTICAS PÚBLICAS
Termo de Transferência de Direitos Autorais
Como condição para a submissão, os autores devem declarar a autoria do trabalho e concordar com o Termo de Cessão de Direitos Autorais, marcando a caixa de seleção após a leitura das cláusulas)
- Declaro que participei da elaboração do trabalho referido, em parte ou no todo; que não omiti qualquer ligação ou acordo de financiamento entre os autores e instituições ou empresas que possam ter interesses na publicação desse trabalho;
- Declaro tratar-se de texto original, isento de compilação, em parte ou na íntegra, de minha autoria ou de outro (os) autor (es);
- Declaro que o texto não foi enviado a outra revista (impressa ou eletrônica) e não o será enquanto a possibilidade de sua publicação esteja sendo considerada pela RPP;
- Declaro que transfiro os direitos autorais do trabalho especificado para a RPP, comprometendo-me a não reproduzir o texto, total ou parcialmente, em qualquer meio de divulgação, impresso ou eletrônico, sem prévia autorização dessa Revista.
- Declaro que tenho conhecimento que a cessão do texto à RPP é gratuita e, portanto, não haverá qualquer tipo de remuneração pela sua utilização.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.