The state of the art of teaching Socio-environmental Geography in High School

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18764/2446-6549.e14010

Keywords:

Teaching, Socio-environmental Geography, High School

Abstract

This state of the art research aims to analyze the relationship between the teaching of Geography, in High School, and issues related to the environment, from the abstracts extracted from the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations (BDTD), from the first available document in this Library (1967) until the last one published in 2019. The main results indicate the concentration of productions in the Southeast, South and Midwest regions. Regarding the themes developed, we can see the quantitative evolution of the environmental theme, as well as the concentration in the last decade of works that seek to relate the teaching of Geography to the environment and technologies. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Diego Andrade de Jesus Lelis, Pontifícia Universidade Católica do Paraná

Doutor em Educação pelo Programa de Pós-graduação em Educação da Pontifícia Universidade Católica do Paraná – PPGE/PUCPR. Professor responsável e tutor das disciplinas de Filosofia da arte, Base Nacional Comum Curricular – BNCC e História da educação do Centro Universitário Claretiano.

Dilmeire Sant'Anna Ramos Vosgerau, Pontifícia Universidade Católica do Paraná

PhD em Ciências da Educação pela Universidade de Montréal – Canadá. Professora e pesquisadora do Programa de Pós-Graduação em Educação da Pontifícia Universidade Católica do Paraná – PUCPR.

Daniele Saheb Pedroso, Pontifícia Universidade Católica do Paraná

Doutora em Educação pela Universidade Federal do Paraná – UFPR. Professora-pesquisadora do Curso de Pedagogia e do Programa de Pós-Graduação em Educação da PUCPR.

Published

2025-03-08

How to Cite

LELIS, Diego Andrade de Jesus; VOSGERAU, Dilmeire Sant’Anna Ramos; PEDROSO, Daniele Saheb.
The state of the art of teaching Socio-environmental Geography in High School
. InterEspaço: Revista de Geografia e Interdisciplinaridade, v. 10, n. 01, p. e14010, 8 Mar. 2025 Disponível em: https://cajapio.ufma.br/index.php/interespaco/article/view/14010. Acesso em: 20 oct. 2025.