SCHOOL GARDEN

an interdisciplinary educational practice at the Colégio de Aplicação of Universidade Federal de Sergipe

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18764/2446-6549.e202325

Keywords:

Organic Garden, Basic Education, Appreciation of Nature, Agenda 2030

Abstract

School gardens bring together different knowledge and provide educational practices that enable students to immerse themselves in their social and environmental environment. The objective of this article is to analyze how the educational practice of the Jardim Orgânico project of the Colégio de Aplicação of the Universidade Federal de Sergipe was implemented through interdisciplinarity, using a qualitative approach with data from testimonies provided by a focus group, which were analyzed according to Bardin (2011). The results showed that, although there was integration of disciplines during project actions, it is necessary to focus on the appreciation of nature and encourage the conservation of biodiversity while respecting its limits.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Robson Andrade de Jesus, Universidade Federal de Sergipe

Doutorando em Desenvolvimento e Meio Ambiente pela Universidade Federal de Sergipe – PRODEMA/UFS.

Maria José Nascimento Soares, Universidade Federal de Sergipe

Doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte – UFRN. Professora titular do Departamento de Educação da Universidade Federal de Sergipe – UFS.

Jailton de Jesus Costa, Universidade Federal de Sergipe

Doutor em Geografia e Professor Associado do Colégio de Aplicação da Universidade Federal de Sergipe – UFS. Docente permanente do Programa de Pós-graduação em Desenvolvimento e Meio Ambiente - PRODEMA/UFS.

André Vinícius Bezerra de Andrade Silva, Universidade Federal de Sergipe

Doutorando em Desenvolvimento e Meio Ambiente pela Universidade Federal de Sergipe – PRODEMA/UFS.

 

Published

2024-08-01

How to Cite

JESUS, Robson Andrade de; SOARES, Maria José Nascimento; COSTA, Jailton de Jesus; SILVA, André Vinícius Bezerra de Andrade.
SCHOOL GARDEN: an interdisciplinary educational practice at the Colégio de Aplicação of Universidade Federal de Sergipe
. InterEspaço: Revista de Geografia e Interdisciplinaridade, p. e202325, 1 Aug. 2024 Disponível em: https://cajapio.ufma.br/index.php/interespaco/article/view/21149. Acesso em: 16 nov. 2024.

Issue

Section

Artigos