PIBID experience report: training as an art teacher
DOI:
https://doi.org/10.18764/2595-549v8n15e24213Keywords:
Arts/Music, Experience Report, PIBID, PIBID MUSICAbstract
This text aims to report the experiences lived during the interventions in the Institutional Program of Teaching Initiation Grant - PIBID, carried out by a graduate in Languages and Code - Music, in the period of 2023 and 2024, in São Bernardo – Maranhão (Brazil). Over the months, PIBID was an opportunity to experience the teaching of Arts in Basic Education, with interventions, study activities, reflection of theory aligned with teaching practice, the interdisciplinarity between music and its partners
with other artistic languages. Therefore, during this experience report, we will discover a little about the
meaning and importance of PIBID in the personal and collective lives of those who participate.
Downloads
References
ARAÚJO, Monalisa da Silva. Atividade amarelinha africana. 2023. 3 Fotografia.
BELLOCHIO, Claúdia Ribeiro. A educação musical nas séries iniciais do ensino fundamental: olhando e construindo junto às práticas cotidianas do professor. Tese (Doutorado em Educação) Programa de Pós-Graduação em Educação. Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS, Porto Alegre/RS, 2000.
COSTA, Leandro Silva da. Atividades de dança e sensibilização rítmica. 2023. 1 Fotografia.
COSTA, Leandro Silva da. Atividades de improvisação de teatro de rua. 2023. 2 Fotografia.
GUERSON, Milena; BARBOSA, Ana Mae; PAREYSON, Luigi. Um diálogo em prol de “re-significações” sobre ensino/aprendizagem de Artes-Visuais. Disponível emhttp://www.ufsj.edu.br/portal2repositorio/File/existenciaearte/Edicoe /5_Edicao/ana_mae_brasosa_e_luigi_pareyson_milena_guerson_milena_guerson.pdf Acesso em maio de 2013.
MENDES, Juliana Mizieski. A música vai à escola: diferentes olhares dos professores do 1º ao 5º ano do município de Içara/SC sobre o ensino de música nas aulas de arte. 2009. 63 f. TCC (Licenciatura em Artes Visuais) - Universidade do Extremo Sul Catarinense, Criciúma, 2009.
MUSSI, Ricardo Franklin de Freitas; FLORES, Fábio Fernandes; ALMEIDA, Claudio Bispo de. Pressupostos para a elaboração de relato de experiência como conhecimento científico. Práxis Educacional, Vitória da Conquista, v. 17, n. 48, p. 60-77, out. 2021. Disponível em <http://educa.fcc.org.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2178-26792021000500060&lng=pt&nrm=iso>.
SANTA CATARINA. Secretaria de Estado da Educação, Ciência e Tecnologia. Proposta Curricular de Santa Catarina: Disciplinas Curriculares. Florianópolis, 1998. SERRANO, Marisa. Parecer sobre o projeto de lei 330/2006.
SILVA, Jefferson Tiago Amâncio de Souza Mendes da. Atividade “O menino que criou o vento”. 2023. 4 Fotografia.
SILVA, Jefferson Tiago Amâncio de Souza Mendes da. Atividade de Percussão corporal. 5 Fotografia.
SILVA, Jefferson Tiago Amâncio de Souza Mendes da. Final do Projeto PIBID Artes/Música, 2022/2024. 2024. 7 Fotografia.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A Infinitum: Revista Multidisciplinar está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.