Campanhas eleitorais nas redes sociais: um Estado da Arte

Authors

Keywords:

Estado da arte; Campanha política; Redes Sociais; Eleições; Internet.

Abstract

This article examines studies on electoral campaigns on social media between 2017 and 2021, using a state-of-the-art approach by reviewing the proceedings of the Brazilian Association of Researchers in Communication and Politics (Compolítica) and the National Association of Postgraduate Studies and Research in Social Sciences (Anpocs). It analyzes 16 articles, showing an increase in research focused on the 2018 and 2020 elections, and highlights the evangelical community’s role as a key political actor on social media, influencing positions and supporter networks.

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Author Biographies

Marcelli Alves, Universidade Federal do Maranhão

Professora adjunta do curso de Comunicação Social Jornalismo - UFMA, campus Imperatriz. Doutora em Comunicação pela Universidade de Brasilia - UnB. Pesquisador do GCiber/UFMA e Ciberjornalismo/UFMS

Thaisa Cristina Bueno , UFMA

Doutora em Comunicação pela PUC/RS. Professora associada da UFMA. E-mail:

Thaisa.bueno@ufma.br. coordenadora do Grupo de pesquisa GCiber 

Willian FERREIRA MARTINS, UFMA

Mestrando em Comunicação pela UFMA. Especialista em Comunicação e Marketing em Mídias Digitais pelo Centro Universitário Estácio e Gestão Pública pela Universidade Estadual do Maranhão (UEMA). E-mail: willjazz@gmail.com

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Published

2025-06-23

How to Cite

SILVA, Marcelli Alves da; CRISTINA BUENO , Thaisa; FERREIRA MARTINS, Willian.
Campanhas eleitorais nas redes sociais: um Estado da Arte
. Cambiassu: Estudos em Comunicação, v. 20, n. 35, p. 136–152, 23 Jun. 2025 Disponível em: https://cajapio.ufma.br/index.php/cambiassu/article/view/25440. Acesso em: 14 aug. 2025.

Issue

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Artigos