Teacher education policies
setbacks and resistances
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n3.2022.31Keywords:
teacher training, educational policies, BNCC, resistanceAbstract
This article aims to analyze and reflect on teacher training policies based on the centrality of the enactment of the Common National Curriculum Base (BNCC) and approval of the Common National Base for Basic Education Teacher Training, the BNC-training. It seeks to understand the influences of such documents in teaching practice and in the national public education project, as well as to explain the impacts of the conceptions that permeate the legal documents in teacher training. It appears that over the last decades, education has been strongly influenced by neoliberal concepts, which aim above all to strengthen capitalism, focusing on economic, political and educational issues. In this way, it is possible to understand that the proposition of a curricular standardization for the training of students and teachers corroborates for this agenda, weakening training processes and setback in the educational achievements and rights.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Declaração de Responsabilidade e Transferência de Direitos Autorais
Como condição para a submissão, os autores devem declarar a autoria do trabalho e concordar com o Termo de Transferência de Direitos Autorais, marcando a caixa de seleção após a leitura das cláusulas):
- Certifico que participei da elaboração deste trabalho;
- Não omitir qualquer ligação ou acordo de financiamento entre os autores e instituições ou empresas que possam ter interesses na publicação desse trabalho;
- Certifico que o texto é original isento de compilação, em parte ou na íntegra, de minha autoria ou de outro (os) autor (es);
- Certifico que o texto não foi enviado a outra revista (impressa ou eletrônica) e não o será enquanto estiver sendo analisado e com a possibilidade de sua publicação pela Revista Educação e Emancipação;
- Transfiro os direitos autorais do trabalho submetido à Revista Educação e Emancipação, comprometendo-me a não reproduzir o texto, total ou parcialmente, em qualquer meio de divulgação, impresso ou eletrônico, sem que a prévia autorização seja solicitada por escrito à Revista Educação e Emancipação e esta a conceda.

Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.










