Stricto sensu post-graduation as a continuing formation for basic education teachers
an alternative for human emancipation
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n3.2022.40Keywords:
continuing formation, stricto sensu formation, human emancipationAbstract
The purpose of the article is to discuss stricto sensu formation as one of the ways to continue formation that contributes to the process of human emancipation. It is reiterated to think of continuing education as a possibility of investigation, reasoning, organization and analysis through the establishment of relationships and the construction of praxis, making it possible for stricto sensu training to be part of this scope. It is understood that in it there is an opportunity that, after initial formation, it is possible to go beyond “training” or “improvement” since it refers to a process that allows the construction of the activity itself and it is not restricted to the acquisition of scientific knowledge and its applicability, as it takes into account the political, ethical, aesthetic and subjective dimensions. It is considered that formation at the stricto sensu level has the potential to be the locus of continued teacher formation committed to a human emancipation project that understands that school education is one of the social complexes that can act for the structuring objective-subjective conditions in favor of human emancipation from the teaching, research and extension tripod.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Declaração de Responsabilidade e Transferência de Direitos Autorais
Como condição para a submissão, os autores devem declarar a autoria do trabalho e concordar com o Termo de Transferência de Direitos Autorais, marcando a caixa de seleção após a leitura das cláusulas):
- Certifico que participei da elaboração deste trabalho;
- Não omitir qualquer ligação ou acordo de financiamento entre os autores e instituições ou empresas que possam ter interesses na publicação desse trabalho;
- Certifico que o texto é original isento de compilação, em parte ou na íntegra, de minha autoria ou de outro (os) autor (es);
- Certifico que o texto não foi enviado a outra revista (impressa ou eletrônica) e não o será enquanto estiver sendo analisado e com a possibilidade de sua publicação pela Revista Educação e Emancipação;
- Transfiro os direitos autorais do trabalho submetido à Revista Educação e Emancipação, comprometendo-me a não reproduzir o texto, total ou parcialmente, em qualquer meio de divulgação, impresso ou eletrônico, sem que a prévia autorização seja solicitada por escrito à Revista Educação e Emancipação e esta a conceda.

Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.










