The postítulo in children's and juvenile literature of the city of buenos Aires:
a network of affects in continued education
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n3.2022.41Keywords:
postítulo in children’s and youth literature, net-of-affects, continuing educationAbstract
This article describes and analyzes a continuing education experience carried out by the Escuela de Capacitación of the Centro de Pedagogías de Antecipación of the government of Buenos Aires between the years 2000 and 2011. It is a specialization course in children's and youth literature, aimed at teachers and librarians in the Argentine capital, which achieved very relevant results, having based its activities on a dialogical teaching perspective. Based on an ethnographic practice, this study articulates diverse sources of information about Postítulo en literatura Infantil y Juvenil, as a way to recognize the elements that favored the success of the formative experience. It concludes that the distinctive elements of the analyzed process are based on the practice of conversation as methodology and on the consequent constitution of a net-of-affections, demarcated by the ethical cohesion among participants.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Declaração de Responsabilidade e Transferência de Direitos Autorais
Como condição para a submissão, os autores devem declarar a autoria do trabalho e concordar com o Termo de Transferência de Direitos Autorais, marcando a caixa de seleção após a leitura das cláusulas):
- Certifico que participei da elaboração deste trabalho;
- Não omitir qualquer ligação ou acordo de financiamento entre os autores e instituições ou empresas que possam ter interesses na publicação desse trabalho;
- Certifico que o texto é original isento de compilação, em parte ou na íntegra, de minha autoria ou de outro (os) autor (es);
- Certifico que o texto não foi enviado a outra revista (impressa ou eletrônica) e não o será enquanto estiver sendo analisado e com a possibilidade de sua publicação pela Revista Educação e Emancipação;
- Transfiro os direitos autorais do trabalho submetido à Revista Educação e Emancipação, comprometendo-me a não reproduzir o texto, total ou parcialmente, em qualquer meio de divulgação, impresso ou eletrônico, sem que a prévia autorização seja solicitada por escrito à Revista Educação e Emancipação e esta a conceda.

Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.










