Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
ATUAL
ARQUIVOS
NOTÍCIAS
SOBRE
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
CADASTRO
ACESSO
Search
Search
Home
/
Archives
/
v. 6, jan./dez. 2024
v. 6, jan./dez. 2024
Published:
2024-09-24
Artigos
Crossroads, Trenches, and Settlements: the notion of Quilombismo in the production of the Black Geographies
Denise Braz
e-062401
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v6.2024.1
The School Court: a study on the production of professorial jurisprudence in class councils
Vinicius Kapicius Plessim
e-062402
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v6.2024.2
The justification of the CEP-Conep Protection System in face of the main challenges of research with indigenous people: an analysis based on the jusphilosophy of Miguel Reale
Vanessa Eugênia dos Santos, José Maurício de Carvalho
e-062403
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v6.2024.3
The use of digital technologies in the pedagogization of African History in Brazil: African memories and tales
Octávio Bengui José Hinda, Luiz Guilherme Melo, Sousa da Silva Sobrinho
e-062404
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v6.2024.4
Lexicographic and descriptive analysis of false cognates marked in the dictionary
Glauber Lima Moreira, Iarle Correia dos Santos
e-062405
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v6.2024.5
The role of the reflective teacher in the face of the representation of gender violence and sexuality in the school environment
Auricelia de Aguiar Silva, Dimas dos Reis Ribeiro, Francisco de Assis Carvalho de Almada
e-062406
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v6.2024.6
School, Subjectivity Production, and Blackness: a Literature Review
Wheber Mendes dos Santos, Acassia Anjos dos Santos Rosa
e-062407
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v6.2024.7
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Brasil)
Keywords
Make a Submission
Make a Submission
Block title
RESENHA: SANTOS, Ynaê Lopes dos. Racismo brasileiro: uma história da formação do país. São Paulo: Todavia, 2022.
500
O INCONSCIENTE ESPIRITUAL DE VIKTOR FRANKL
436
FORMATOS ATUAIS DE FAMÍLIA NO BRASIL E SUAS REVERBERAÇÕES NA ESCOLA
333
ORIENTAÇÕES PARA A ESCRITA DE ARTIGOS CIENTÍFICOS
331
A BALAIADA NO MARANHÃO: uma revisão historiográfica
302
ESTÁGIO CURRICULAR OBRIGATÓRIO EM GESTÃO ESCOLAR NA LICENCIATURA EM PEDAGOGIA:
245
Encruzilhadas, Trincheiras e Assentamentos: a noção de Quilombismo na produção das Geografias Negras
233
SEVERINO BEZERRA E SUA TRAJETÓRIA NA EDUCAÇÃO NORTE-RIO-GRANDENSE: de normalista à criação do Colégio Dom Pedro II (1908-1946)
221
O MATERIAL DIDÁTICO PARA O ENSINO BÍBLICO DE CRIANÇAS DE 7 A 8 ANOS: uma análise a partir da abordagem de Piaget
220
VIKTOR FRANKL E O HUMANISMO
208
O PAPEL DA GESTÃO NO CONTEXTO PANDÊMICO:
202
AVALIAÇÃO PSICOLÓGICA E PROBLEMAS DE DESEMPENHO ESCOLAR: um estudo de caso
200
MARANHENSIDADE: reflexos sobre o documento curricular do território maranhense
199
DEFICIÊNCIA INTELECTUAL: desafios e possibilidades no ensino médio regular em uma escola pública de Imperatriz-MA
174
ASPECTOS HISTÓRICO-LEGAIS E TEÓRICOS DO ESTÁGIO SUPERVISIONADO
171
A ESCOLA PERIFÉRICA COMO UM BRAÇO ASSISTENCIAL DOS GOVERNOS BRASILEIROS
129
RELATOS DE EXPERIÊNCIAS NO ESTÁGIO COM A NOVA ESTRUTURA DO ENSINO MÉDIO
93
DIREITOS HUMANOS, O RECONHECIMENTO DO VALOR DA PESSOA: a contribuição de Miguel Reale
91
A INFRAESTRUTURA ESCOLAR PÚBLICA E AS INTERFERÊNCIAS NA PRÁTICA DOCENTE
86
FORMAÇÃO CONTINUADA ENQUANTO ESPAÇO DE REFLEXÃO E TROCA DE EXPERIÊNCIAS: o diálogo de professores e gestores num município do Triângulo Mineiro
85