Bodies and diversity in continuing teacher education
possibilities in dark times
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n3.2022.35Keywords:
teacher training, curricular practices, genders, sexualitiesAbstract
It´s understood that trainning for teaching involves curricular practices with aspects focused on genders and sexualities, despite being taboo and suffer diferent attacks by the public power. This article aims to discuss aspects related to teacher and continuing education, as well as curricular practices, pointing out a possible way, in dark times, with course contributions Bodies and Diversity in Education, offered by Federal University of Maranhão. Some assumptions of teacher training in the country are presented, as a way of trying to understand the complexity that exists in the exercise of classroom, in relation to genders and sexualities, emphasizing that many male e female teachers carry with them insecurities, doubts, ignorance, fears and taboo, fruits of your life trajectory, including sex education and the experience of sexuality they had. However, the training processes of the education professional should aim at the development of a pedagogical practice linked to respect for gender and sexual differences and diversity, pointing out these issues need to be highlighted both in curricular practices that justify pedagogical projects of schools and in the processes of construction of the teachers’ practices in the school routine.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Declaração de Responsabilidade e Transferência de Direitos Autorais
Como condição para a submissão, os autores devem declarar a autoria do trabalho e concordar com o Termo de Transferência de Direitos Autorais, marcando a caixa de seleção após a leitura das cláusulas):
- Certifico que participei da elaboração deste trabalho;
- Não omitir qualquer ligação ou acordo de financiamento entre os autores e instituições ou empresas que possam ter interesses na publicação desse trabalho;
- Certifico que o texto é original isento de compilação, em parte ou na íntegra, de minha autoria ou de outro (os) autor (es);
- Certifico que o texto não foi enviado a outra revista (impressa ou eletrônica) e não o será enquanto estiver sendo analisado e com a possibilidade de sua publicação pela Revista Educação e Emancipação;
- Transfiro os direitos autorais do trabalho submetido à Revista Educação e Emancipação, comprometendo-me a não reproduzir o texto, total ou parcialmente, em qualquer meio de divulgação, impresso ou eletrônico, sem que a prévia autorização seja solicitada por escrito à Revista Educação e Emancipação e esta a conceda.

Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.










