Semiotic discourse analysis and educational perspectives in the media: when the black is placed as an extra
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n1.2022.2Keywords:
discourse analysis, culture, educational discourse, racial prejudice, semioticsAbstract
This study analyzes the discourse of two texts broadcast on social networks on the internet and two televised reports. replicated in cyberspace, about racial prejudice. The objective of this study is to analyze the discourse, describe the ideology, and value systems implicit in the texts, in addition to discussing the role of the media, as a vehicle of educational discourse regarding combating crimes of prejudice. Through this discursive analysis, it is possible not only to highlight the way in which intersubjective relations are manifested in the media context, but also to reveal contemporary ideological representations on the racial theme. For this study, we used the semiotic methodology. On the other hand, there are discourses with an educational intention that are not developed at school, opening space for a discussion about the role of the media, as a vehicle for educational and preventive discourses
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Declaração de Responsabilidade e Transferência de Direitos Autorais
Como condição para a submissão, os autores devem declarar a autoria do trabalho e concordar com o Termo de Transferência de Direitos Autorais, marcando a caixa de seleção após a leitura das cláusulas):
- Certifico que participei da elaboração deste trabalho;
- Não omitir qualquer ligação ou acordo de financiamento entre os autores e instituições ou empresas que possam ter interesses na publicação desse trabalho;
- Certifico que o texto é original isento de compilação, em parte ou na íntegra, de minha autoria ou de outro (os) autor (es);
- Certifico que o texto não foi enviado a outra revista (impressa ou eletrônica) e não o será enquanto estiver sendo analisado e com a possibilidade de sua publicação pela Revista Educação e Emancipação;
- Transfiro os direitos autorais do trabalho submetido à Revista Educação e Emancipação, comprometendo-me a não reproduzir o texto, total ou parcialmente, em qualquer meio de divulgação, impresso ou eletrônico, sem que a prévia autorização seja solicitada por escrito à Revista Educação e Emancipação e esta a conceda.

Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.










