The dialogue between the implementation of BNCC, the continuing training of teachers and digital technologies in the daily day of a school in São Luís
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n3.2022.34Keywords:
BNCC, continuing education, digital technologiesAbstract
This work, part of a research carried out in the Graduate Program in Education - Professional Master's in Education at the State University of Maranhão (PPGE/UEMA), addresses continuing education as a device for implementing the prescriptions of the National Common Curricular Base - BNCC – in a municipal school in the rural area of São Luís-MA, through a technological resource – the blog. Constructed as an educational product, this instrument constituted a space for collaborative writing with and among teachers, as it was a means of communication and sharing of materials and tools, thus enabling the incursion into the prescribed guidelines of the BNCC , its effects on pedagogical work and , in this process, the continuing education of school professionals, the empirical field of the original research and where the construction of that technological tool, essential to educational work in times of a pandemic, took place.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Declaração de Responsabilidade e Transferência de Direitos Autorais
Como condição para a submissão, os autores devem declarar a autoria do trabalho e concordar com o Termo de Transferência de Direitos Autorais, marcando a caixa de seleção após a leitura das cláusulas):
- Certifico que participei da elaboração deste trabalho;
- Não omitir qualquer ligação ou acordo de financiamento entre os autores e instituições ou empresas que possam ter interesses na publicação desse trabalho;
- Certifico que o texto é original isento de compilação, em parte ou na íntegra, de minha autoria ou de outro (os) autor (es);
- Certifico que o texto não foi enviado a outra revista (impressa ou eletrônica) e não o será enquanto estiver sendo analisado e com a possibilidade de sua publicação pela Revista Educação e Emancipação;
- Transfiro os direitos autorais do trabalho submetido à Revista Educação e Emancipação, comprometendo-me a não reproduzir o texto, total ou parcialmente, em qualquer meio de divulgação, impresso ou eletrônico, sem que a prévia autorização seja solicitada por escrito à Revista Educação e Emancipação e esta a conceda.

Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.










